sidecut

Åh.. herregud! Vill börja med att skriva att jag blir så sjukt trött på folk som klipper sidecut, och alla boys som nu för tiden har samma frisyr och kläder som kallas "inne". Sidecut var så otroligt snyggt när bara några få brudar på skolan som klippte till en början, men nu tycker jag det har blivit alldeles för mycket. Visst det är mode, det är snyggt, men vad fan, nästan varenda jävel har tänkt tanken att klippa eller har gjort det. Det är lätt jobbat och passar utmärkt för folk med kort hår, men nu är det knappt speciellt längre. När så många har det dvs.

Jag har tänkt tanken, men jag skulle ångra mig efter någon vecka på att ha samma frisyr i flera dagar, känns inte som det går att variera så mycket med sidecut. Vad tycker ni? Att klippa/raka in symboler är häftigt och man får variation. Man kan lägga över till mittbena utan att det syns vissa stunder, men annars då? Tröttnar man inte, ångrar man sig inte? Saknar man inte sitt längre hår?

Om man bestämt att klippa sidecut, måste man ju klippa väldigt ofta eftersom det växer ju ut, ( och nyklippt växer snabbare.) Så hur länge ska man hålla på? Ska man gå till frisören en gång i månaden för att förnya sin sidecut som väx ut? Likadant om man har färgat hår, man får väll utväxt som syns tydligare i det korta håret, inte sant?

Det var bara lite tankar jag hade, säg gärna vad ni tycker. Puss! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0