fick en fråga..

fick en fråga på frågestunden om hur jag sminkar mig och lovade att göra ett inlägg om det så ..
tänkte göra ett videoinlägg men pga att jag inte hade tid eller orkade imorse så får ni ett vanligt inlägg om hur min vardagliga sminkning ser ut, har slutat fixa mig största till skolan, lixom vem gör man sig fin för? så en jag gör det väldigt enkelt och använder desto mer smink om jag ska ut eller någonannan stans på kvällen .


1. jag börjar alltid med att ta foundation och lägga det ämnt över hela ansiktet med en foundation pensel.
2. sedan böjer jag ögonfransarna lite, vilket gör att de ser längre ut.

3. sedan fyller jag på med mascara, riktigt tjockt och mycket på överfransarna och inte riktigt lika mycket på underfransarna, jag tycker det är riktigt snyggt så jag försöker få de att se lite "klumpiga" ut.

                       3. efter allt det drar jag på läppstift och lite foundation över för att få det att se ljusare rosa ut. dock är mitt läppstift mycker ljusare än det på bilden men bilderna är från google så jag hittade ingen annan.


det va ungefär så det går till, pluss att jag drar på lite till foundation under ögonen om mascara blir lite svar under ögonen, vilket inte är så snyyyyggt! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0